Mistä kaikki lähti?

Olen aina ollut kiinnostunut moottorilaitteista ja pappani kanssa aloin lapsena korjaamaan kaikenlaista ja pikkuhiljaa siirryin itsenäiseen korjaamiseen. Suurimman osan olenkin opetellut itse. Kaikki lähti ensin mopoista ja pienkoneista ja halusin opetella kaiken mahdollisen moottoreista jarrujärjestelmiin. Osaamiseni on nykyään todella laaja ja kehitän jatkuvasti osaamistani lukemalla, opiskelemalla tai tutustumalla uusiin laitteisiin ja korjaustapoihin, jotta yritykseni toiminta ja tarjonta voisi olla tulevaisuudessa vieläkin laajempi.


Vuosi sitten yritys aloitti toimintansa pienimuotoisesti huoltamalla vuokrattavia sähköpotkulautoja kentällä Uudessakaupungissa ja siitä innostuneena ideointi sähköpotkulautojen ja moottorilaitteiden huoltopalvelusta lähti. Olen aina haaveillut yrittämisestä ja tykkään liikkuvasta työstä ja sellaista olen tehnyt palkallisena usean vuoden, täysin eri alalla tosin. Vapaa-aikani olen aina käyttänyt moottorilaitteiden korjaamiseen, etenkin vanhat ruotsalaiset autot ja klassikkoenduropyörät kiinnostavat.


Tavoitteenani on luoda mahdollisimman vaivaton palvelu asiakkaille, hän voi jatkaa päivän askareitaan tai työpäiväänsä ja sillä aikaa hänen laitteensa tai ajoneuvonsa tulee korjatuksi tai huolletuksi. Minnekään ei tarvitse lähteä, tulen juuri sinne missä laitteesi kaipaa huolenpitoa.


Viime vuonna olen vasta opetellut kunnolla hitsaamaan ja käyttänyt siihen useita tunteja, myös TIGillä. Kuvissa näkyvät hitsaukset ovat siis ihan ensimmäisiä hitsauksiani, joten ammattilainen en suinkaan ole siinä. Sen takia tarjoankin mahdollisuutta asiakkaalle saada hitsauspalvelu todella edulliseen hintaan ja hitsauskokemukseni kehittyy siinä samalla. Hitsaustarpeita ei omissa laitteissa ole aikaisemmin pahemmin ollut. Teen kuitenkin hitsaukset laadukkaasti ja kestävästi ja tarjoan niillekin saman takuun kuin muillekin korjauksillenikin.

Tässä on liikkuva korjaamo - Toyota Hiace. Tämä ulkonäkö on väliaikainen, kunhan saan lommot oikaistua ja auton maalattua, sekä isommat näyttävämmät tarrat tulee.
Tässä on liikkuva korjaamo - Toyota Hiace. Tämä ulkonäkö on väliaikainen, kunhan saan lommot oikaistua ja auton maalattua, sekä isommat näyttävämmät tarrat tulee.
Minulla on kaksi 900 Saabia, joita olen huoltanut ja korjannut todella paljon verrattuna siihen paljon olen päässyt ajamaan niillä. Punaisen suurinosa varmaan tunnistaakin uutisista... Pinkin korjasin katsastamattomasta ja toimimattomasta autosta takaisin liikenteeseen.
Minulla on kaksi 900 Saabia, joita olen huoltanut ja korjannut todella paljon verrattuna siihen paljon olen päässyt ajamaan niillä. Punaisen suurinosa varmaan tunnistaakin uutisista... Pinkin korjasin katsastamattomasta ja toimimattomasta autosta takaisin liikenteeseen.

Ruostekorjauksia

Entisöintiprojekti Yamaha IT250 -84

Pappani antoi ennen menehtymistään projektivolvonsa minulle, jota rakennan parhaillaan kaikki vapaa-aikani ja kesällä 2025 volvo on taas 30 vuoden seisonnan jälkeen ajossa. Pappa oli suurin esikuvani ja kunnianosoituksena häntä kohtaan rakennan Volvon loppuun.
Pappani antoi ennen menehtymistään projektivolvonsa minulle, jota rakennan parhaillaan kaikki vapaa-aikani ja kesällä 2025 volvo on taas 30 vuoden seisonnan jälkeen ajossa. Pappa oli suurin esikuvani ja kunnianosoituksena häntä kohtaan rakennan Volvon loppuun.
Yamaha IT:siin olen hurahtanut ja niitä on kertynyt 3kpl. Neljäs on rakentumaisilllaan osakasasta takaisin pyöräksi. Tuo vanhin on -78 ja se on ensimmäinen Suomeen tuotu IT ja Matti Natri on kilpaillut sillä.
Yamaha IT:siin olen hurahtanut ja niitä on kertynyt 3kpl. Neljäs on rakentumaisilllaan osakasasta takaisin pyöräksi. Tuo vanhin on -78 ja se on ensimmäinen Suomeen tuotu IT ja Matti Natri on kilpaillut sillä.

Kuvia joistain konerempoista